Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Czym jest ePUAP?
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych; tak powstał portal www.epuap.gov.pl
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
Obywatelami a administracją
Przedsiębiorcami a administracją
Instytucjami administracji publicznej
ePUAP dla obywateli
Obywatele, poszukując usługi, którą chcieliby zrealizować za pośrednictwem portalu www.epuap.gov.pl, korzystają z Katalogu Usług. Jest to narzędzie standaryzujące sposób prezentowania i opisywania usług administracji publicznej. Jego celem jest utrzymywanie spójnej listy usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz ich efektywne wyszukiwanie, nawigowanie, wertowanie i filtrowanie.
Jak zacząć korzystać?
Pierwszym wymaganym krokiem jest założenie Profilu Zaufanego. Na tej stronie znajduje się również dokładna instrukcja prowadząca krok po kroku przez proces zakładania Profilu Zaufanego.
Gdy już posiadamy Profil Zaufany, musimy odnaleźć stronę Poradni w Katalogu Usług bądź skorzystać z odnośnika poniżej :
Wykaz usług jakie można załatwić przez ePUAP:
https://epuaphttps://epuap.gov.pl/wps/portal.gov.pl/wps/portal